Monday, December 14, 2009

Ouh! Miss All My Old Besties!

Salam to all bloggers yang membaca blog kesayanganku ini...(skemanye ayat =P) Masih di Yong Peng, dunia penuh kebosanan.. Err.. Nak cakap ape ek.. Lupa lah.. Err.. Ouh, ingat dah! Pagi tadi, perut aku terlampau la sakit macam dah tak larat nak bangun katil(malas sebenarnya), pastu mandi air panas.. Uh! Nikmatnye.. 30 minit mandi..! Sampai akak aku pun dah bukak tazkirah pagi2 tak buta depan pintu bilik air.. Agak2 aku lah, pengantin yang mandi bunga pun mesti dah keluar bilik air kan..? =) Heheheheh.. Maghrib tadi, sedang bermandi-manda dalam bilik air sambil berangan(hobi aku nih! =D), aku teringat kawan2 sekolah rendah aku masa kat SKDWI.. To all my besties, Bella, Athirah, Aliah, Adibah, Hidayah(our Mathematician), Nizam(ketua pengawas), Firdaus ngan Hakimi(suka cari pasal ngan aku).. Ouh! Rindu korang semua..! =D Bella yang paliang rapat ngan aku.. Ada satu citer yang membuatkan aku sentiasa teringatkan dia.. Nak tahu tak?? Ok2.. Sabar sebahagian daripada iman...!

Ada satu hari, musim lepas UPSR, aku ngan Bella(nama sebenar dia Nabila Wahida) ngan kawan2 aku yang lain tolong cikgu uruskan buku kat perustakaan.. Tapi kitaorang tak duduk kat perpustakaan, kitaorang duduk kat Bilik Media sebelah perpustakaan(ada pintu yang menghubungkan 2 bilik ni).. Pastu kawan aku suruh aku ngan Bella amik buku kat perpustakaa.. Aku ngan Bella pun pergi.. Bilik tu memang agak seram(berlagak berani je lebih!) =) Rak buku tersusun dari depan ke belakang.. Aku amik buku kat rak depan, Bella pulak amik buku kat rak belakang.. Tengah amik2, tiba-tiba aku dengar guli jatuh dari arah belakang.. Aku buat tak tahu je sebab aku ingat aku sorang je dengar.. Pastu, dengar lagi bunyi guli jatuh.. Aku terus pandang Bella yang kat belakang.. Aku terus lari sambil jerit.. Bella jerit, "Naurah, tunggu aku! Jangan Tinggalkan aku!" Kita orang terus lari masuk Bilik Media..! Kitaorang terus cerita kat kawan aku.. Rupa-rupanya Bella pun dengar masa first bunyi guli jatuh tu.. Dia pun ingat dia sorang je dengar.. Pastu cerita kat budak sekelas.. Kecoh sekali...! Hahahah.. Memang tak boleh lupa la pasal tu.. Bella, aku rindu sangat kat kau...! =D Miss you like hell! =D

Dalam geng2 aku, Aku diberi gelaran Prong.. Hahahah.. James Potter punyer gelaran dalam Harry Potter.. Ada yang digelar Moony, Wormtail.. Hahahahah.. Kelakar pulak bila ingat balik.. Dalam geng aku pun ada kod masing2.. Kalau tak silap aku, kod aku 019 kot(masa tu musim cerita Digi Ejen 016) Hahahah.. =D Budak lagi masa tuh!

Nizam - Ketua pengawas paling sempoi, susah nak marah and pernah digosipkan dengan Athirah ngan Aliah..! Maklumlah, muka boleh tahan hensem, baik pulak tu! =D

Firdaus - Paling nakal.. Boleh dikatakan gangster tapi pengawas! Heheheh.. Tapi bila pergi camp, cerita pasal mak bapak, dia lah yang paling teruk nangis.. Haih..! Banyak dosa tuh.. Dah mintak ampun lom?? Heheheh.. =)

Athirah - Sentiasa ada idea yang giler2, suka ketawa, kuat merajuk and selalu gaduh ngan Aliah..

Aliah - Baik, pemalu, suka panggil kawan2 dia, "Awak, awak!" and macam adik beradik ngan Athirah and selalu mengalah bila gaduh..

Hidayah - Seorang yang sangat pandai Matematik, but really hate Sains!! Dia selalu jadi geng aku bila jaga barisan kat perhimpunan and dia sangat la tegas dan penuh dengan nasihat!! =)

Adibah - Suka ketawa walaupun tak lawak.. Heheheh.. Sama macam aku! =D

Bella - Girlfriend aku nih kelakar, kelam-kabut dan suka ketawa.. Dia ni kecik je orangnya.. Agak2 dah tinggi lom sekarang?? Bella, camne la kita boleh lost contact.. Yang aku tahu dia cua Sekolah kat SMK Seri Kenangan tapi Form 3 dia cakap dia pindah.. Hm.. =(

Ok lah korang.. Tangan dah lenguh dah nie.. Macam nak tertanggal dah.. Kalau tertanggal, macam mana nak tulis post yang lain.. Betul tak? Heheheh.. OK lah, Esok nak balik Segamat.. Rindu bangat sama JJ!! =D Ok, love you all.. Good Night.. Bubye

With mercy,
Prong 019

p/s : Currently watching Malaysia vs. Laos. Cayalah Malaysia! Menang 3-1!! Memang teror la penjaga gol Malaysia!(Apa ek nama dia?? Lupa la.. Beria aku hafal tadi..! Heheheh.. Sori korang).. Aku tabik ar ngan dia, pandai tepis bola, kalau dia takde, agak2 Malaysia boleh kalah 6-3.. (boleh bukak kelas mengajar menepis bola nanti! Untung punyer! YAng pastinya aku nak join! =D) I love Malaysia! Good luck in final match! =)

No comments: