Wednesday, January 20, 2010

Pergaduhan vs. Sumber Inspirasi

Ok lah.. Pelik bukan tajuk blog aku kali ni?? Hahahah.. Hanya aku yang tahu maksudnya.. Aisyah, kau pun mungkin boleh teka kot.. =)

Semalam, masa balik sekolah, aku berbual dengan Hieqmah sebab bas aku dengan bas dia datang lambat.. Masa tuh, ramai budak lelaki berkumpul dekat kawasan parking motor.. Seperti biasa la.. Kadang2 ada pergaduhan.. Tapi biasanya gaduh mulut je.. Alaa.. Biasalah lelaki.. Ego tinggi.. =X Tapi hari tuh lain, agak gaduh mulut dah tak cukup, berlaku la pergaduhan yang agak serius.. Diaorang bertumbuk.. Yups! Pergaduhan kaum.. Antara melayu dengan cina.. Disebabkan sekolah aku berbukit, masuk pagar sekolah je terus naik bukit, dan tempat parking motor dalam dan dekat dengan pagar sekolah, ada lah beberapa budak lelaki yang betumbuk bergolek-golek atas jalan tar.. Aku dengan Hieqmah dah cuak.. Nasib baik la Hieqmah tarik aku.. Kalau tak, diaorang dah rempuh aku dah.. =X Thanks Mah!! =)

Pergaduhan semakin meruncing apabila ada beberapa budak yang sedang bertumbuk sambil bergolek termasuk dalam longkang.. Longkang tu dah la dalam! Batu keras pulak tu..! Dan memang ada beberapa budak melayu berdarah. They are form 5 students.. Memang aku kenal muka je nama tak tahu.. Ada yang berdarah kat hidung dan dahi.. Sangat menakutkan.. Lepas tuh, cikgu datang.. Ape lagi.. Masing2 bla lah.. Kawan aku cakap dyorang sambung gaduh kat luar.. Err...! Sangat menakutkan! =X

Tak lama lepas tu, yeah! Aku nampak muka seseorang yang aku nak sangat tengok sepanjang hari.. Alhamdulillah.. Dia tak terlibat.. =D

By,
Ara

Psst.. I sense something ..! =D

No comments: