Monday, August 1, 2011

One word, 'SERABUT'

Dah dekat sejam aku hadap laptop nie, satu perkataan pun tak keluar... 2 bulan tanpa blog, aku hilang punca.. Haha.. Aku sedar, blog semakkin sunyi dan berhabuk.. Fuhhhh!!

Sepanjang 2 bulan di SAMURA, banyak benda yang berlaku. Aku jatuh longkang, makan banyak-banyak, masuk acara 4x400m, dan macam-macam lagi la.. Haha.. Hidup kat asrama sangat best. Aku tak tipu beb..

Sejak kebelakangan nie, hidup aku sangat sibuk. Trial dah dekat. Kelas dari pagi sampai malam.. Nak tengok tv pun tak sempat.. Serabut. Nak bernafas pun tercungap-cungap. Homework, bertimbun mengalahkan KLCC. Atas meja bersepah dengan buku. Masa ni la bila buat presentation, dari sepatutnya spatula jadi scapula. Fakta kimia, bio, fizik dah macam bercampur aduk. Ni dapat peluang balik rumah, bersyukur beb. Ada student sampai menagis kat kelas sebab tension and pressure sangat..
Suasana yang baru buat aku.. Form 4 takde la sampai menangis.

Pernah sekali tuh, mak aku datang melawat, aku menegis dekat mak aku. Aku pressure. Aku tension sangat. Mak aku cakap, jadikan pressure dan tension tuh sebagai semangat untuk buat forward thrust dalam akademik. Memang betul. Bukan aku sorang je tension. Aku rasa semua Form 5 student batch aku tension giler. Masa baca buku bio, ingat sejarah. Nak buat add math, teringat dekat fizik.. Haish..! Fikiran aku semak! Jeles jugak tengok form 4, chill and relax je hidup. Tak serabut macam kitaorng.. Haha.. Itulah kitaorang tahun lepas. Enjoy habis..

Trial mingggu depan.. Doakan yang terbaik untuk aku.. Insya-Allah, everything will be just fine..

No comments: