Saturday, February 11, 2012

Lain giler!

Aku sekarang ni dalam misi nak improve English aku. English aku teruk. Tergagap-gagap bila cakap. Terketar-ketar tangan macam penyakit Parkinsons bila nak tulis. Haha.. Dulu mak aku suruh baca buku English dari kecik tak nak. Hambik kau!! Menyesal tak sudah!

Nak dijadikan cerita, aku pun pergi la kedai buku. Mangaiii! Sejuk, senyap, bau sedap, boleh duduk je kat lantai. Heaven giler doh kedai buku. Pergi pulak sorang-sorang. Yang lain semua gi kedai baju. Aku malas giler nak folllow gi kedai baju. Masuk kedai Popular rasa macam tak nak keluar. HAHA.. Back to the story, mak aku kasi duit. RM50 je. Aku pun pergi la cari. Mann! Penuh giler dengan orang. Budak Uni ngan kolej ar mendominasi. Nak habiskan baucer buku la gamaknya. Aku pun survey dekat setengah jam, Then aku jumpa buku ni.

 
Mangaiii....! Aku baca sinopsis dia je terus terpikat. Dah la tinggal satu copy je. Aku pun terus capai pastu pergi counter. Tapi memang tak tipu la wei, citer dia memang best. Thumbs up! Kira 9 out of 10 la! Then, kat tv dah keluar dah movie ni. Aku beria-ria la tunggu sampai lewat malam. BASHTENG!!(Alina ajar aku perkataan ni) Lain giler! Rasa macam kena tipu je! Kecewa giler weh. Tak boleh nak diungkapkan.

Tapi bila fikir-fikir balik, apa yang akak aku cakap tuh ada betul jugak. Filem duration dia pendek giler. Untuk orang yang tak baca novel dia, mungkin akan suka movie nia. Tapi orang yang baca novel dia memang akan kecewa la. HAHA.. 

Moral of the story la, tak boleh nak expect sangat filem yang berdasarkan novel ni. Especially novel tuh kita baca. Dan jangan salahkan pengarah. Peace! :)

Reading The Power of Six by Pittacus Lore(sambungan)

No comments: