Saturday, February 11, 2012

It comes back!

Nak dijadikan cerita, tahun lepas dekat kelopak mata aku ada some kinda ketumbuhan. At first aku ingat biasa je and akan pulih tak lama lagi. Menyeabkan benda tuh dah dekat 6 bulan tak hilang, aku pergi la jumpa doktor. Then, doktor bagi ubat, then cakap in a week, kalau tak hilang, kena operate. So, memang tak hilang pun. Jadual aku kat asrama pun sangat pack dan busy lebih-lebih lagi as a fivers, so sometimes aku lupa nak letak ubat. Aku pun ulang alik la hospital tuh nak dekat sepuluh kali la jugak. Lama giler nak tunggu operate. Sampai benda tuh makin teruk. Aku amik Trial SPM pun tak boleh nak bukak mata. Sakit giler. Satu pegang pen, satu lagi pegang mata. Resul Trial pun jatuh. FISH. Akhirnya, doktor suruh parents aku datang untuk sign document ape benda ntah. Mak aku ada cakap, masa umur aku 2 tahun pun dah pernah kena operate untuk benda yang sama gak. *Sigh* 

Tepat 15 September 2011, akhirnya parents aku pun amik cuti dan datang Muar dengan adik aku untuk bawak aku pergi operate. And the rest is history.

Plastik giler kau senyum. Padahal sakit tak ingat dunia woo.. 
Semalam aku tengok cermin, mak aihh.. Merah giler mata kanan aku. Sakit dan berair. Akak aku pun dah tegur. Dah 2 hari. Dan semakin hari semakin menyakitkan. So, maybe it cames back. FISH Sejujurnya, aku tak pergi appointment doktor 31 Disebmer lepas sebab aku kat KL dan aku malas. Hmm.. Your fault, Naurah.

*Sigh* Penyakit ni memang sayang sangat kat aku sampai taknak hilang. I'm loved.

p/s : Thanks to my dormate, especially my bedmate merangkap KD yang tak pernah putus letakkan ubat kat mata aku every night sampai kacau waktu belajar dia. And, lepas operate terus balik asrama, parents balik rumah sebab ada hal. Sedih la gak. So, tengah sedih, bosan, sakit, aku baring la kat katil, tidur, tunggu dyorg balik sekolah. Bila aku bukak mata, muka bedmate aku jugak yang pertama aku nampak. Betul-betul atas muka aku dengan muka concern dia. Mau tak terharu beb. Thanks sebab pimpim aku pergi bilik air, pergi ampai amik baju, amikkan makanan kat DM untuk aku.. HAHA.. I owe you big sis. 

No comments: