Wednesday, January 4, 2012

Kembali Ke Sekolah...!

HELLOOO!

It was wednesday, 4th January 2012. So, I saw my sister ironed her school uniform just now. And I suddenly realized that school session for 2012 had started..! :D Wow.. Apasal kau berabuk cakap mat saleh ni Naurah?? Ehem ehem. Berlatih untuk interview. Haha.. Banyak la aku punya interview. Lambat lagi la.. Tapi takk salah kan prepare awal-awal.. Haha.. Sediakan payung sebelum hujan. Erk.. Kena ke peribahasa tuh? Ahh, kalau salah malu Cikgu Azlinawati ada anak didik macam aku. 2 tahun tak cukup cikgu! Haha.. Aku dah melalut..

So, sekolah dah dibuka. SAMURA mesti dah kembali meriah dengan kehadiran Batch 29. Ahh.. Talking about SAMURA, I miss it so much. Aku rindu koop yang sentiasa menjadi sahabat baik perut-perut kami, rindu padang(ahh, I miss the adrenaline rush. Rasa dah gemuk ah...!), rindu dorm, rindu kelas, rindu kantin, rindu dewan(tempat melangsai hutang tidur masa assembly), rindu dataran(tempat kumpul masa SPM!), and the most important is the people there. My dormates my classmates, my 'Budiman-mates', dan apa-apa lagi yang -mates la.. Haha.. Malam tadi mesti meriah giler kat SAMURA. Mesti masing-masing bawak makanan, gempur makanan ramai-ramai, lantik monitor dengan assistant monitor. Haha. Big time! I miss the moment! Tadi aku online kat Facebook, dan kesempatan tuh aku gunakan untuk bagi mandat kat the very the one-my adik katil-SYIKA.

So, first impression aku tentang dia, dia sangat la passionate(betul ke aku eja?). Masa firs exam dia kat SAMURA, ranking dia dah belas-belas. Mana tak ternganga mulut aku. Aku first exam pun berpuluh-puluh dekat seratus. Nak dapat belas-belas pun masa form 5. Itupun sekali je. Haha. Aku pun tak expect masa tuh. Tapi kebetulan time tuh dia tak dapat naik pentas, Nama atas dia dapat naik pentas. So, dia sangat frustrated. And then one day aku deal dengan dia. Kita naik sama-sama masa aku TRIAL dan dia THIRD exam. Tapi, tak dapat. Aku dapat naik tapi dia tak dapat. Dan dia jumpa aku dalam keadaan nak menangis. Aku bagi la kata-kata semangat.(aku tak pakar dalam kaunseling nih)

So, SYIKA, pastikan first exam ni buat betul-betul. Kalau boleh naik pentas! Actually naik pentas tuh tak penting pun. My mom said,"Awak naik pentas sekarang tak penting, yang penting SPM tuh result gempak, baru naik pentas".

Jadi, Cik Nur Hana Fahana binti Mohd. Jamil, Good luck and all the best. Maa kaka amik result, akak jumpa awak. Nak amik barang yang tertinggal. Study hard and smart.

By,
SYIMO

No comments: