Saturday, October 31, 2009

Kenangan PMR....

Hahahahah.. Aku tak tahu kenapa aku biasanya dapat inspirasi tulis blog masa tengah2 malam.. Idea mencurah-curah.. Aku dah baring kat atas katil tadi, tapi bangun balik sebab nak tulis blog.. Blog aku kali nie tak la menarik sangat, hanya untuk mengingatkan aku pada masa lalu.. (Alamak! Apasal ayat aku puitis nie??) =D

Tahun nie aku amik PMR.. Banyak kenangan aku alami semasa sebelum PMR, semasa PMR dan selepas PMR.. Malam sebelum hari periksa PMR, aku siap2kn barang aku.. Pastu aku tak jumpa IC aku.. Aku dah panik.. Aku cari dekat 3 jam tapi tak jumpa2.. Aku takut sangat.. Aku tak nak bagi tahu parents aku sebab nanti dyorg marah.. Tapi kantoi jugak ngan mak aku.. Seperti yang aku sangka, mak aku marah pastu membebel.. Pastu mak aku tanya bapak aku, bapak aku kata dia pegang IC aku.. Pergh!! Lega tak terhingga..! Bapak aku cakap,"Malam baru nak cari..!" Aku ape lagi senyum macam kerang busuk la.. Aku terus gi dapur pastu aku lompat2 sebab gembira yang teramat...! Hahahah..XD.. Gila kan??

Kenangan semasa PMR pulak yang paling aku x boleh lupa masa hari last periksa.. Last paper mestilah KH.. so, subjek tak banyak, aku tukar la beg sebab barang sikit je. Pastu aku tak bawak fail sbab tak perlu.. Bila sampai sekolah, member aku tanya," Kau bawak slip ngan IC?" Aku terus kecut perut..! Aku lupa aku tingal slip ngan IC aku dalam fail..! Aku macam nak nangis..! Aku terus ajak kawan aku yang pandai bawak motor pergi kat tempat parking motor pelajar.. Aku tunggu member aku yang bawak motor.. Akhirnya, member aku Hazirul datang...! Hahahah.. Aku citer la kat dia tentang hal tu.. Dia kata, "Ok.. Kau pinjam la motor aku.. Nanti parking sini balik tau..." Ahh...! Thank you sesangat...! Member aku bawak la aku.. Takkan Hazirul nak bawak aku kot.. Nanti timbul kontroversi kat sekolah la pulak! Tak pasal2 timbul gossip hangat! =D Memandangkan rumah aku ngan sekolah tak jauh, jadi sekejap je la sampai.. On the way balik umah aku, enjin motor mati kat simpang.. Aduh! Dah la jalan busy.. Kang tak pasal2 keluar berita 2 ORANG PELAJAR SMK BULOH KASAP MATI DI TENGAH JALAN KETIKA CUBA PULANG KE RUMAH PADA HARI TERAKHIR PEPERIKSAAN PMR.. Mintak simpang malaikat 44! Pastu enjin boleh start balik.. Bila sampai sekolah, aku citer kat Hazirul tentang motor dia tu.. Dia ngan member dia semua gelak.. Korang tahu dia cakap ape?? "Sori ar lupa bagi tahu kau, motor aku tu semput sikit.. Heheheh.." Aku dah geram, asal tak cakap awal2.. Tapi tak boleh nak marah dia, dia kan HERO aku..! My saviour..! Ehaks...! =D

So korang, amiklah pengajaran daripada cerita aku ea.. Hahahah.. Aku takkan lupa semua nie sampai akhir hayat aku.. (tetang motor tu, aku tak bagi tahu parents aku, nanti dyorg marah aku! Sorry...! =P) Ok lah korang. Kenangan lepas PMR terlalu banyak.. Tangan aku pun dah lenguh menaip nie.. Mata pun dah ngantuk.. Nanti aku tetidur depan laptop nie tak pasal2 muncul peta dunia kat atas laptop nie.. Hahahah.. XD.. Sori korang.. Aku dah mula memlalut dah.. Kalau aku rajin, aku tulis lagi.. Aku nak gi tidur dulu.. Bye bye.. Good night.. Eh, silap...! Good morning korang.. Bye bye


p/s : THANK YOU HAZIRUL!! (Kalau Hazirul baca nie, gerenti kembang kempis hidung dia bangga bila aku puji..!) =D


Mood : Bored =(

No comments: