Tuesday, February 28, 2012

Whoooaaa!

OK. Aku ada satu benda nak citer.

Petang tadi aku tolong mak aku masak kat dapur. Mak aku mitak tolong aku kacau sayur kobis masak lemak. Sedaaappp!

"Dah didih belum?" tanya mak aku.
"Dah", aku jawab.
"Hurm. Kacau je lagi".

Aku pun kacau. Lepas tuh aku baca la ayat Kursi dengan ayat 1000 Dinar. Saje-saje je. Then aku tiup la dekat makanan tuh pelan-pelan supaya mak aku tak nampak. Aku ada dengar, banyak berkat buat macam tuh. And then tak sampai 1 minit,sayur tuh terus membuak sampai keluar daripada mangkuk dia. Aku pun, "Whoaaa!" Tapi tak sempat nak kagum sekejap, mak aku dah tegur.

"Kenapa jadi macam ni? Kenapa tak bagi tahu mak benda ni dah membuak? Blaa bla bla and bla".

Too much kenapa. Entah kenapa tiba-tiba teringat cikgu BM aku selalu cakap, "Kenapa dan mengapa?" At the same time aku terus teringat cerita Harry Potter sebab ada pasal suject Potion. HAHA.. Sempat lagi!

Tetapi, bila difikir-fikirkan balik, ajaib bukan? Kuasa Tuhan, Naurah.

p/s : Tentang cikgu aku selalu cakap Kenapa dan mengapa? tuh, aku penah terfikir apa bezanya? WAIT. Sama je kan. 'Slow'nyer kau, Naurah!

No comments: